جعبه پلاستیکی مستطیلی مناسب برای نگهداری مواد غذایی

برای نگهداری مواد غذایی هیچ ظرفی به اندازه جعبه پلاستیکی مستطیلی کارایی ندارد و حجم های مختلف آن برای آشپزخانه عالی هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جعبه پلاستیکی مستطیلی مناسب برای نگهداری مواد غذایی

جعبه پلاستیکی مستطیلی

جعبه پلاستیکی مستطیلی برای نگهداری محصولات خوراکی و انواع مختلف خشکبار و میوه های خشک در خانه و فروشگاه های عرضه این محصولات استفاده از جعبه های چوبی و فلزی عملاً منسوخ شده است چون این جعبه ها تاثیرات منفی روی نگهداری این محصولات می گذارند.

انواع جعبه های چوبی به دلیل امکان خورده شدن توسط حشرات و پوسیدگی در نتیجه رطوبت باعث ایجاد آسیب به محتویات خوراکی داخل خود می شوند.

جعبه های فلزی نیز چنانچه در محیط مرطوب قرار بگیرند زنگ زده و بر خوراکی های داخل تاثیر منفی گذاشته بنابراین جعبه پلاستیکی یکی از بهترین جایگزین ها برای این محصولات است.

شکل مستطیلی جعبه پلاستیکی کارایی این جعبه ها را به مقدار بسیار زیادی تحت تاثیر خود قرار می دهد و این جعبه ها به دلیل شکل خاص در حجم های مختلف برای نگهداری محصولات خوراکی و غیرخوراکی گزینه بسیار مناسبی هستند.

جنس این جعبه ها از پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن است که هر دو به عنوان ترکیبات پلیمری شناخته می شوند که هیچ نوع واکنشی با مواد غذایی انجام نداده بنابراین مناسب ترین ظرف برای نگهداری این محصولات هستند و برای ندت زمان طولانی از آنها می توان استفاده کرد.

از دیگر ویژگی هایی که باعث شده این جعبه پلاستیکی نسبت به جعبه های چوبی و فلزی انتخاب بهتری باشد مقاومت آن در برابر زنگ زدگی است.

این جعبه با آب واکنش نداده و حتی مانع از نفوذ آب به درون خود می شود و این امتیاز مانع نفوذ آب به درون ظرف شده و محتویات داخل جعبه پلاستیکی کاملاً از رطوبت مصون خواهند ماند.

نکته مهم بعدی که در مورد این جعبه های پلاستیکی باید به آنها توجه شود درب آن بوده که اغلب از همان جنس جعبه پلاستیکی یعنی پلی اتیلن است و همانند خود جعبه دارای شکل مستطیلی است و با مدل‌های مختلفی بر روی جعبه قرار می گیرد و به آن محکم شود.

امتیاز دیگر این جعبه مستطیلی سبک بودن آن است و این خود فوق العاده با اهمیت است همچنین شکل هندسی خاص این جعبه باعث شده است که در یک فضای محدود بتوان تعداد زیادی از این جعبه ها را قرار داده و به این ترتیب در کمترین فضا بیشترین حجم مواد خوراکی را می توان نگهداری نمود.

امتیاز ویژه‌ای که این جعبه دارد نرخ ارزان آن است به طوری که نسبت به هر نوع جعبه دیگری از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و این مسئله‌ای است که نباید از آن غفلت کرد.

شما با پرداخت هزینه کمتر دیگری توانایی نگهداری مواد مختلف را در این جعبه‌ها نخواهید داشت و این در فروشگاه های عرضه مواد غذایی و کارخانه‌ها باعث صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

نکته بسیار مهمی که در مورد این جعبه ها اهمیت ویژه دارد نوع مواد پلی اتیلنی ای است که در ساختمان ها آن استفاده شده است که اهمیت زیادی دارد.

استفاده از پلی اتیلن بازیافتی برای این جعبه اصلا مناسب نیست چون گاهی در تماس با مواد غذایی برخی از مواد شیمیایی را از خود خارج می کنند و این مواد مواد شیمیایی باعث تغییر طعم خوراکی ها می شود و مزه آنها را تغییر می دهند.

این جعبه ها در بخش بدنه اصلی دارای رنگ شفاف هستند و درب آنها ممکن است شفاف یا رنگی باشد و از این لحاظ تنوع زیادی در این جعبه ها وجود دارد.

این نکته را نباید فراموش کرد که می توان برای زیباتر کردن آشپزخانه و فروشگاه نیز از آن استفاده کرد و با انتخاب رنگ های متنوع این محصول با کمترین هزینه فضای آشپزخانه را تغییر داد.

شکل هندسی این جعبه ها آنها برای صادرات به بازارهای مختلف بسیار مناسب کرده است و این جعبه هم به علت قیمت ارزان جهت نگهداری مواد غذایی در همه جای جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

قرار گرفتن این جعبه ها در داخل یکدیگر هزینه های صادراتی را بسیار کاهش می دهد و این کمک زیادی برای صادرکنندگان است تا با هزینه ارسال پایین قیمت نهایی محصول را کاهش داده و رقابت آسانتری با انواع نمونه های مشابه در کشورهای هدف داشته باشند.

قیمت این محصول متاثر از نرخ پلیمر سازنده آن است و نوسان قیمت آن باعث تغییر قیمت جعبه های پلاستیکی خواهد شد که این مسئله اخیراً به یکی از مشکلات صنعت ساخت محصولات پلاستیک تبدیل شده است.

به دلیل نیاز داخلی به ارز خارجی صادرات پلی اتیلن توسط دولت به بسیاری از کشورها انجام می‌شود و کارخانه های تولیدی در داخل این محصول را با نرخ صادراتی تهیه می کنند و به این شکل قیمت این جعبه ها نیز بسته به نرخ ارز معمولاً نوسان رو به افزایشی را تجربه می‌کند.

این جعبه ها در صورتی که از پلی اتیلن درجه یک ساخته شوند نیاز به ضخامت زیادی ندارند و در ضخامت های کم نیز تمام مشخصات مطلوب یک جعبه پلاستیکی را نشان خواهند داد از جمله این که با افتادن بر روی زمین آسیبی نمی بیند.

جعبه های یاد شده دارای خواص بسیار زیادی هستند از جمله این که مواد شیمیایی مانند محلول های اسیدی و بازی تاثیری بر کیفیت این محصولات نخواهند گذاشت.

برای خرید نمونه های مختلف این جعبه در رنگ ها و ابعاد گوناگون تولید کننده داخلی این محصول نمونه های بسیار باکیفیت از آن را به شکل ست یا یک سایز مشخص به خریداران ارائه می کند و مشتری بر اساس نیاز خود انواع مختلف جعبه پلاستیکی را تهیه خواهد کرد.

این نوع جعبه ها معمولاً در بسته بندی های پلاستیکی شفاف پلی اتیلن قرار می گیرند و به این ترتیب از تاثیر گرد و خاک بر روی آنها ممانعت می شود همچنین دارای خاصیت الکترواستاتیک نبوده بنابراین گرد و غبار را جذب نمی کنند.

در هر بسته بندی پلاستیکی تعداد زیادی از این جعبه ها وجود دارند که قرار گرفتن آنها در داخل دیگر هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می دهد و این برای فروش آن بسیار عالی است.

این جعبه ها در برند های خارجی نیز در داخل کشور وجود دارند و نمونه های ترکی و چینی این محصول نیز به وفور در بازار دیده می شوند که البته نسبت به نمونه‌های داخلی قیمت بالاتری دارند چون هیچ یک از کشورهای تولید کننده این ظروف خود تولید کننده پلیمر پلی اتیلن نیستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما